Hop til indhold

Renovation og sne

by på februar 3, 2014

I torsdag var det igen galt med tømningen af dagrenovation. Kommunen er blevet kontaktet og kommet med nedenstående vejledning.

Er der nogen som har taget eller bare set ekstra skraldeposer ved skiltet?? Det skulle være i tidsrummet kl. 12.00 -14.00, da øvrige tidspunkter er de ikke set.
*************************

Hej!

Jeg har haft sendt dine henvendelser til udtalelse ved renovationsfirmaet og de oplyser følgende: ”Som der er nævnt i indmeldingen fra den 30. januar er der tømt i nr. 2 + 8 + 12 + 16 og nr. 18 – de har tømt de adresser, hvor det har været muligt.

Der er tømt ved opsamlingsstedet og der er også lagt sække, men det er den samme udfordring som vi har mange andre steder. Nogen får ingen og andre alt for mange.

Proceduren for vores vedkommende, er at vi kører ned af vejen og tømmer det der er muligt. Det er for det meste selve vejen der volder problemer, da der er is fra kant til kant. Udover det tømmes der ved opsamlingsstedet Hvor der også altid lægges sække. ”

Som tidligere år skal der i henhold til Mariagerfjord Kommunes regulativ for husholdningsaffald være ryddet for sne og der skal være saltet og gruset. Det gælder også for vejarealet idet skraldemanden for at tømme skal gå rundt om bilen.

Det er skraldemanden som foretager vurderingen på stedet. Undlades tømning skal der, ske indberetning til os ledsaget med billeddokumentation. Hvis det er muligt (ryddet og ikke glat) skal der ligeledes afleveres en seddel i postkassen ved jer.

Det er aftalt at der lægges sække et centralt sted. Ved jer er det ved skiltet Hostrupkrogen, hvor der også var sat containere og sække op i sidste uge. Er sække/containere sat derop er det aftalt, at de bliver tømt.

Man kan sætte op til opsamlingssted eller lade affaldet stå hjemme ved sig selv.

Er der ikke nogen sække tilbage kan man bruge egne sække, heller to end en, da egne sække ikke holder til så meget.

I denne uge vil der således blive medtaget dobbelt affald, så man får afhentet sit affald blot ikke hver uge.

Man skal ikke klage over manglende afhentning, men man har mulighed for at klage. Om man gør det enkeltvis eller samlet er op til jer.

One Comment
  1. Jørgen Brix permalink

    Jeg mener ikke, at vi skal affinde os med det nuværende serviceniveau, som vi modtager fra renovationsfirmaet/kommunen.
    Jeg er inviteret til privat formiddagskaffe med vores nye borgmester den 11.2, og hvis så mange som muligt af jer kan supplere mine argumenter omkring det nuværende manglende serviceniveau, så vil jeg fremføre det for Mogens Jespersen, selv om det skulle være et generelt hyggemøde.
    Jørgen Brix
    Hostrupkrogen 21
    9500 Hobro
    98565353 – 22215353
    Brix@mensa.dk

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: